Tuesday, March 23, 2010

pahlawan

kau adalah tidak baik andai kau pilih cara menasihati aku dengan cara yang tidak baik.. di mana kewarasan kau untuk membentuk aku sebagai adik yang baik??

pada beberapa hari yang lepas, aku sangat pedulikan mereka.. tetapi pada beberapa jam yang lepas, aku sangat mahu larikan diri dari mereka...

peristiwa itu hanya datang sekali sahaja, maka ingati ia sampai mati...

jangan mudah menerima segala kesenangan yang diberi sedangkan keliling kau mempamerkan rasa hasad dengki... tahu atau tidak, perasaan oleh keliling itu boleh menghasilkan dendam...

aku tidak hebat dalam persiapan rumah, tapi aku ada kestabilan fikiran untuk tidak mencampuri urusan manusia lain di rumah...

jangan terlalu bangga dengan kebaikan kau pada hari ini, manusia itu tidak sempurna.. itu sahaja...