Friday, May 29, 2009

penerangan

kalau kau biar benda yang mudah selama seminggu sekalipun, aku tak rasa semua akan jadi mudah lagi.. sekejap sahaja tadi aku mula berubah.. semua disiapkan tanpa tangguhan lagi.. aku sedar semua tu..

rela atau tidak, bersyukur tu sifat paling mulia.. sejak tahun lalu, aku sudah mula memaafkan manusia yang cukup bangsat terhadap aku.. dan itu sangat mulia untuk disyukurkan..

tangan aku tidak besar.. tapi tali gitar putus itu salah tangan siapa.. itu tak perlu cari siapa penyebabnya.. cuba selesaikan dengan bagaimana...

jangan cepat rasa kau kalah.. pasal masih ramai orang kata kau hebat dan kau bagus... tidak termasuk dalam kalangan manusia tidak kenal erti kehebatan tuhan.. tapi bila kau rasa rendah diri sangat, kau akan jatuh ke lantai.. itu hakikat...

aku tak lari, aku berjalan.. jangan kata aku mula lari dari sebarang situasi dan keadaan... bila aku nampak bagai mahu lari, sebenarnya itu semua sebab yang sangat terperinci untuk diri sendiri dan keluarga.. percayalah yang aku bukan sangat dasyat untuk menjadi begitu sial..