Monday, October 4, 2010

bila masa?

pagi-pagi saya sekarang agak hebat... tapi peperiksaan saya dah nak hampir... saya tiada lagi belajar yang konsisten... hidup saya tak selalu sangat konsisten... sebab tu saya tak boleh nak lebih bagus sebab saya hanya di tahap bagus sahaja buat masa ini...why do we need a journal? in exaction, personal journal... because people keep forgetting the memories... tahap kepala kau untuk ingat sesuatu perkara yang biasa-biasa sahaja, tak selalu boleh kekal lama... tapi untuk ingat perkara yang jahanam-jahanam, mesti boleh kekal sampai mati... kebolehan kepala untuk mengasingkan apa yang kau benar-benar fikir ia sangat digelar memory-of-the-year kau atau ia adalah memori yang bertukar menjadi dendam.... aku tak berapa nak bercakap soal dendam pasal aku benci dulu aku bangun tidur setiap hari, hidup aku mesti penuh dengan sumpah seranah... kadangkala aku tak boleh nak go on lagi dengan hidup disumpah bagai sampah tu sebab aku tiada tahap yang tinggi untuk kawal setiap emosi... aku hanya harap kehidupan aku akan berubah dari segi mental dan fizikal... kalau ini yang terbaik, aku selalu cuba untuk positif... cuba... tapi emosi saya tak terkawal... itu sahaja masalah saya...


kadang-kadang saya tak sangka saya berumur dua puluh empat tahun... saya selalu kata, "aku nak kahwin umur 24"... tapi rezeki jodoh saya masih tidak sampai... aku cuba belajar merancang hidup dan bukan mengikut sahaja arus hidup sendiri semata-mata....

kalau boleh pakai baju songket dengan kasut converse, mesti hensem.... itu kalau... ok kalau...