Sunday, October 3, 2010

kesukaan!

begini atau begitu bukan menjadi masalah andai si pemberi kata-kata lebih berteraskan satu rasa hormat... jangan pertikai apa jenis kehormatan pada si penerima kata-kata... ia sangat biadap..

pemanduan hidup saya kerap berjalan di jalan yang akhirnya hanya berjumpa satu jalan mati... kerana manusia yang saya harap memang tidak beri efek yang kuat untuk ajar saya pemanduan yang lebih tepat... kepentingan diri sendiri!

ketawa ada dua jenis sifat... ikhlas atau sinis... oh jangan pertikai soal ikhlas sedangkan kau hanya ada lima jenis deria rasa... maka, pergi mati!

untuk menjadi manusia yang sempurna, jangan kau harap sangat manusia sekeliling kau cukup sempurna untuk dijadikan panduan hidup... berdiri dengan kaki sendiri.. berfikir dengan kebijaksanaan yang tuhan beri... baik!

hilang dan ganti.. tapi saya lebih rela tidak terima ganti lagi... kerana mereka semua sama sahaja akan jahanamkan kestabilan fikiran saya... mereka ingat mereka bagus... saya tidak bagus tapi saya ada perkara yang terhormat untuk dilindungi... itu sahaja kebagusan saya..