Tuesday, October 5, 2010

change!

saya mula selsema... saya mudah jatuh sakit... kurang antibodi untuk lawan penyakit di persekitaran saya... sama juga kurang kekuatan untuk lawan perasaan bagai aku-tertekan-tapi-aku-tak-tahu-apa-jenis-tekanan-yang-aku-sedang-hadapi... kadangkala saya jatuh sakit kerana tekanan... kerana itu hidup kau perlu sihat... luaran dan dalaman... aku tak berapa nak kisah soal dalam dan luar sedangkan aku tahu aku memang kerap tidak sihat... sekarang baru aku tahu kenapa separate family will make children tend to be uncontrollable... dulu aku blame 'those children' sebab mereka bagai memang sengaja mahu mess up hidup sendiri... padahal aku tak sedar semuanya terpulang pada pegangan... prinsip hidup seseorang.. sekarang baru aku tahu aku tak berapa nak pandai dalam soal pegangan... aku tak berapa nak kuat untuk pegang bahawa kau-tiada-kaitan-pada-separation-yang-berlaku-dan-maka-jangan-ambil-pusing-sangat-hal-separation-berkenaan... tapi aku tak boleh nak handle perasaan ambil pusing tu... aku rasa aku boleh baiki keadaan tapi sebenarnya aku tak boleh sebab aku benci pada kejatuhan... aku tak suka dapat tahu, "life kau sangat jatuh ain"... di mana saya mahu cari tangga untuk naik semula??? saya tahu tangga dan lift yang kami ada pada satu masa dulu dah rosak dengan dasyat... saya sedih dengan kerosakan ni semua... kalau lah mereka tahu betapa kisah mereka ini selalu buat saya rasa mahu berhenti belajar kerana saya sudah hilang fokus dalam hidup... saya paling kecil dan paling memerlukan pemulihan keadaan agar keadaan boleh jadi seperti dahulu kala... tapi ini hanya mimpi saya... aku tak hebat dalam lakonan kehidupan... aku sahaja perasan aku hebat sedangkan aku tidak selalu berlakon dalam soal perasaan... kelemahan saya semakin kelihatan buat masa ini... andai setiap kali kau nampak aku seperti lemah, betul lah tu aku benar-benar lemah semangat dan telah hilang fokus utama dalam hidup...

kalau lah mereka tahu saya sangat sedih sekarang ni??