Thursday, October 7, 2010

terjun!

aku tak tahu kenapa semua suka buat masalah semakin complicated... semua bagai tahu aku memang tak berapa nak pandai handle masalah yang kecil pun... dalam beberapa hari yang lepas, aku cuba belajar erti 'tujuan'... aku cuba masukkan tujuan dalam setiap kerja dan niat... aku hanya harap kisah tujuan tu akan selalu tolong aku menjadi bagai cool sebab aku sudah sedia untuk ada hala tuju... tapi sebenarnya apa pegangan pun yang kau cuba untuk pegang, tak berapa nak bagus terus dipegang andai kau pening... aku semakin pening soal keluarga, kekasih, pelajaran, pekerjaan... aku tak boleh nak jadi konsisten... aku bukan harap sangat segalanya sempurna... cukup sekadar "boleh tak, tak payah nak complicatedkan keadaan agar aku semakin pening?".... aku tak harap aku ada seribu kebaikan... aku tak harap aku mesti jadi ketua... aku tak pernah nak menjadi aku yang sekarang... aku selalu harap agar aku positif dalam setiap perubahan yang kau harapkan dari aku walaupun hati aku sangat memberontak agar kau dapat terima aku seadanya... tapi aku dah belajar taknak ada sifat let go... bagaimana mahu lari dari hidup yang realiti??? mungkin tahun depan saya bukan lagi di Malaysia... situasi selalu berubah... itu sahaja...

semoga semoga.....